Luisteren naar uw klant

Alleen met tevreden klanten kunt u verder groeien. Een nieuwe klant is natuurlijk geweldig, een tevreden klant is cruciaal. Binnen uw organisatie staan uw klanten centraal.

Wie zijn deze mensen? Bij bedrijven worden ze een “klant” genoemd, in zorgorganisaties meestal “cliënt”, bij Overheden de “burger of klant” en bij verenigingen “lid”. Het kunnen ook uw eigen medewerkers zijn. Hoe ze ook worden genoemd; niemand kan zonder ze! Weet u wie uw ‘klanten’ zijn, in welke regio ze zitten, in welke branche ze actief zijn en wat voor hen de belangrijkste (koop)redenen zijn? FAKTOO helpt om uw doelgroep(en) helder krijgen. Op basis hiervan zetten we samen de volgende stap, het bereiken van deze mensen (acquisitie).

Acquisitie en Positionering

Uitmuntende acquisitie, waarbij de behoefte van de potentiële klant centraal staat, is van cruciaal belang. Hierin kunnen uw medewerkers misschien wel een grotere bijdrage leveren dan verwacht. Hoe? We zorgen dat ”acquisitietalent” tot bloei komt door persoonlijke training en coaching. Als er onvoldoende talent aanwezig is, dan bieden we praktische ondersteuning door de acquisitie (tijdelijk) voor u uit te voeren en de juiste mensen voor u te selecteren.

Uw klanten moeten u kunnen vinden, daarom is het belangrijk dat u zich goed in de markt neerzet. Bij een goede acquisitie hoort een goede positionering. Wij helpen u vanuit een sterke duidelijke positie uw klanten te benaderen.

 


“Nothing will work unless you do”  (Maya Angelou)